Néhány tipp, ami sokat emelhet ingatlan hirdetésed sikerességén

Most kezded ingatlanod hirdetését? Még tapasztalatlan vagy abban, hogyan állítsd össze leghatékonyabban az ingatlanod hirdetését? Hadd mutassunk pár tippet, hogy már rögtön az első hirdetésedet jól állíthasd össze.
Néhány tipp, ami sokat emelhet ingatlan hirdetésed sikerességén

Kezdd a szöveges részt egy kérdéssel

Erre a trükkre reklámszakma szövegírói esküsznek. Az, hogy rögtön egy kérdéssel nyitsz az érdeklődők felé, a célja a másik fél figyelmének megragadása, és a figyelem felkeltése. Ráadásul ez olyan, mintha egy beszélgetést kezdeményeznél. Egyszerűen bevonod vele a másik felet.

A hirdetést olvasó ettől sokkal inkább érintettnek érzi magát. Trükk a trükkben, hogy említs meg néhány jellemzőt a kérdésbe foglalva. Például:

„Csöndes albérletet keresel kerttel egy barátságos környéken?”

Nyilván a célszemély erre rögtön igennel válaszolna. Ezzel gondolatban egyből elindul egy párbeszéd egy pozitív kezdéssel.

A példa felkeltheti a figyelmét olyan albérlőknek, akik idősebbek, de akár fiatal családosok érdeklődésére is okot adhat. Érdemes összegyűjtened a célcsoportod szempontjait, mert ezek ismerete megadja számodra azt a tudást, amivel könnyebben összeállítod a hirdetésed szövegét, a szövegben kiemelve azokat a kulcsszavakat, amire a célcsoportba tartozók felfigyelnek.

Mik is lehetnek ezek?

Családbarát, belvároshoz közeli, jó közlekedéssel, biztonságos, tágas, napfényes, stb.

Azok a fiatalok, akik szeretnének majd gyereket nevelni, és mindezt olyan környéken tenni, ahol nyugodtabbak a körülmények, felfigyelhetnek egy ilyen hirdetésre.

Tehát a cél - bármilyen korosztályt is célzol meg -, hogy gyűjtsd össze az ilyen, hirdetésedet célzó támpontokat és fogalmazd meg egy frappáns kérdésben.

Ha mondjuk nem albérletet adnál ki, hanem eladnád a lakásod, házad, más stratégiát kell követned. De más stratégiát kell követned akkor is, ha egy kertvárosban próbálsz egy családi házat eladni, ahhoz képest, mintha a belvárosban a bulinegyed közepén fekvő lakást. Gondold ki, milyen is az ideális új tulajdonos. Mi lehet fontos neki? Miben támogatja ezt az ingatlanod? Mit érdemes kiemelni a hirdetésben és a fényképeken?

A következő tipp az előzőnél említett „célcsoport”.

Ha pontosan tudod, kinek akarsz értékesíteni, az nagy segítséget jelent a hirdetési folyamatban. Ezt mi kihagyhatatlannak tartjuk!

Ne érezd úgy, hogy most be kell behatárolnod magad egy szűk rétegre! Gondolkozz olyan szegmentáción, ami a lakásos különböző előnyeiből származnak. Ha így teszel, és több hirdetést állítasz össze, mindegyik hirdetésed különböző csoportoknak lesznek megfelelőek úgy, hogy egyszerűen csak más-más jellemzőket emelsz ki a hirdetésekben.

A korosztály-célzás egy nagyon jó stratégia a gyors eladáshoz. Plusz a szöveg variálásán túl megdolgozhatod a hirdetési formát is. A fiatalabbaknak inkább a közösségi oldalakon hirdess, míg idősebb korosztályoknak a hirdetési oldalakon.

Ne írj litániát, röviden és lényegre törően fogalmazz!

A címsor legyen rövid, mert úgy hatásos. Ha azt látja a hirdetéseket átnéző látogató, hogy már címsorban több sort kell elolvasnia, inkább tovább megy a következő hirdetésre.

Jó trükk, hogy a rövid címsorban legyen ugyan információ is, de leginkább figyelemfelkeltő mondatot állíts össze. Olyasmi, ami piszkálni fogja, hogy vajon mi lehet ez.

A címsor után szövegben még számítanod kell olyan két-három mondatos bevezető szövegre. Itt már több konkrét információt említhetsz, de nem menj bele a részletekbe, csak a legvonzóbb jellemzőkbe. Utána az adatok felsorolása majd elmondja a többit.

Használj szépen elkészített fotókat

A megfelelően elkészített képek különösen előnyösek egy hirdetésnek. Az ember vizuális típus és szereti a szépet. A lakás bemutatása kapcsán a képek segítségével egyedivé emelheted az ingatlanod. Ha ehhez egy profi fotós kell, ezen ne spórolj, ha gyors eredményt szeretnél.

És végül még egy tipp: találd meg a megfelelő időpontot a hirdetésed megjelenésére

Sokat segíthet a hirdetésed látottságában, ha abba az időszeletbe fókuszáltatod a megjelenését, amikor a legtöbben nézhetnek rá. Ennek beállítása a Facebookon egyszerű, de ingatlan hirdetési portálokon a hirdetésed publikálásával tudod ezt állítani, azaz amikor rányomsz a közzétesz gombra, feltehetőleg akkor meg is jelenik a hirdetés az oldalon.

Tudd, hogy sokan szeretnek munkaidőben ingatlant nézegetni, szemben a hétvégével, és azon belül a vasárnappal.

Ha még nincs a fentiekben tapasztalatod, egy jó ingatlanhirdetést írni nem lesz egyszerű feladat, de ha betartod és alkalmazod ezeket a tippeket, jó eséllyel sikeresen ugrasz neki már az elején is. Kívánjuk, hogy a lakásod eladása vagy bérbe adása mielőbb sikerüljön és inkább kellemes emlék maradjon a folyamat.

Kapcsolódó cikkek

Néhány tipp, ami sokat emelhet ingatlan hirdetésed sikerességén

Néhány tipp, ami sokat emelhet ingatlan hirdetésed sikerességén

Most kezded ingatlanod hirdetését? Még tapasztalatlan vagy abban, hogyan állítsd össze leghatékonyabban az ingatlanod hirdetését? Hadd mutassunk pár tippet, hogy már rögtön az első hirdetésedet jól állíthasd össze.