Ford Focus bemutató – Megérkezett a kategória bajnok?

Már futnak a hazai utakon legfrissebb Focus-ok, amely a kék ovál egyik legfontosabb modellje. Elég sok munkát és fejlesztést tett bele a gyártó az újdonságba, ez a kategória élére repítheti.
Ford Focus - mutatjuk, milyen lett!

A negyedik generációs Focus-ban érdemes lesz gondolkodniuk a cégeknek és a magánszemélyeknek is, de még az előző generációban is. Ennek oka, hogy aki szeretne igen jó árasított, de nem a legfrissebb fejlesztésű VW Golf konkurensbe ülni, az jó partnerre találhat a kifutó modellben.

A Focus első változata 1998-ban lépett színre, akkoriban a legendás -1967-ben piacra lépő Escort sorozat - utolsó szériáját váltotta. Anno forradalmi modellként robbant be a piacra és igazán nagy felfordulást okozott, mert a különleges, élekkel határolt formaterve és a jó vezethetősége a kategória élére repítette. Nagyjából ezt a hatást várja el az új modelltől a Ford, mert a kifutó változat nem volt ennyire átütő erejű.

Külső

Meglepő, de oldalról szemlélve az ötajtós kivitel, nagyon hasonlít a BMW 1-es szériájára és az új Mercedes A osztályra. A tervezők a hosszú motorházzal és a karosszéria domborításokkal szinte lemásolták a két prémium modellt.

A Focus csendessége bizalom gerjesztőnek tűnik, ez nem csak a kiváló hangszigetelésnek köszönhető, hanem annak is, hogy az autó igen sok órát töltött a szélcsatornában. Ezért lett igen jó a kocsi légellenállási együtthatója, a Cd érték az ötajtósnál 0,273, a lépcsős hátúnál különösen jó 0,25, ez azért nem szárnyalja túl a Mercedes CLA 0,22-es rekord értékét. Ezeket az eredményeket az autó burkolt aljával, a Ford F150 kisteherautón és más modelleken alkalmazott aktív hűtőnyílások segítségével és a sok apróságra történő odafigyeléssel értek el.

Ezek közül az egyik, hogy a motorral működtetett hűtőrács lamellák és az első légterelőben lévő nyílások a motor hűtési igénye szerint tudják növelni és csökkenteni az autó homlokfelületét.

Méretek

A méretei változtak az újdonságnak, természetesen növekedtek. A legnagyobb terebélyesedés a kombinál tapasztalható, ennél a változatnál 4668 milliméternél áll meg a mérőszalag, az ötajtós pedig 4378 milliméteres. Mindegyik karosszéria szélessége azonos: 1825 mm. Az autók tengelytávja is változott, persze nőtt. Ez különösen jó hatással van a hátsó üléseknél a lábtérre.

Ezek a számok a gyakorlatban azt jelentik, hogy tágas az új Focus, jól el lehet férni benne. A kényelemet és a tér érzetet az utastérben pár trükkel fokozták, az egyik, hogy a műszerfal kissé hátrébb helyezkedik el az előd modellnél (-7cm) és az első ülések háttámlája is vékonyabb. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a magasabbak jobban elférnek, ráadásul könnyebb a beszállás is.

A kombiban a két méternél is hosszabb napfénytető az egyik legjobb extra, mert a fülke tér érzetét tovább növeli. Hátránya, hogy a fejtérből elvesz néhány centit, így az átlagnál magasabb egyéneknek hátul behúzott nyakkal kell ülniük. Ez a hagyományos tetejű verziónál már nem így van.

A legfőbb újdonság az autó alapját képező padlólemez, amely teljesen friss fejlesztésű, a keresztségben a C2-es elnevezést kapta. Ennek legfőbb előnye a szilárdabb karosszéria mellett, hogy az új modell átlagban 88 kilóval könnyebb a kifutó változatnál. Ez a súly előny a fogyasztástól kezdve, a vezethetőségen át, számtalan területre kihat.

Benedek Attila

Fotó: Ford

Kapcsolódó cikkek

Jeep Wrangler

Új Jeep Wrangler – Vagányságból jeles

Az új Wrangler minden téren fölülmúlja az elődjét

Hogyan szállítsunk könnyedén az autónkkal kerékpárt?

Hogyan szállítsunk könnyedén az autónkkal kerékpárt?

Egyre több család kerekedik fel, hogy biciklitúrákat tegyen.

Ford Ranger - Lóerőt és luxust a népnek!

Ford Ranger - Lóerő és luxus

A Ford Rangert két szóval lehet jellemezni: lóerő és luxus.