Jeep Cherokee – A felfrissült indián

A Jeep indiánjának a ráncait nemrégiben felvarrták, ez az akció, amelyet az autó modellciklusa közepén mindig elvégeznek. Az újdonság már elérhető Magyarországon.
Jeep Cherokee

Az amerikai márkát nem véletlenül akarták megvenni a kínai befektetők, az elvtársak okosak és jól olvassák a piaci trendeket. Szerencsére a háborús hős maradt a jenkik tulajdonában. A Jeepnek egyébként nagyon jól jött a szabadidő-autó őrület: itthon, idén közel a duplájával nőttek az eladások, de világszinten is jól festenek a számok.

A Cherokee az egyik legrégibb bútordarab a palettán, mert negyvennégy éve jelent meg az első kiadása, az eltelt évtizedek alatt négymillió kelt el belőle. 2014-ben debütált az aktuális változat. Az autó orr része nagyon megosztó volt, ezt a ráncfelvarrás során valamelyest csinosították, így valószínű többeknek fog tetszeni.

A változások listáján ott a hetven literrel megnagyobbodott raktér, így már 570 liternyi csomagot lehet szállítani vele. Az átalakulás a műszerfalat is érintette, amelyben már jóval több az egyediség, az előd modell átlagos kialakítású belseje szerencsére már a múlté. A közlekedés biztonságot javító vezetési segédek, kütyük száma szépen megszaporodott: a számuk túl lépett a hetvenen... Különben ez a terület, ahol a leggyorsabban avulnak az autók, azaz itt a leggyorsabb a technika fejlődése.

A kompakt méretű, tehát Opel Astra kategóriájú autóktól és suvoktól vevőket halászó 4,6 méteres autóhoz megérkezett a Jeep Active Drive I hajtásrendszere - amely hasonlóan a Renegade-hez - észrevétlenül vált a két és a négykerék-hajtás között. A II-es verzió egy fokkal jobb terepjáró képességeket kínál, a legjobb a Drive Lock rendszer, amely a felező mellett, zárható hátsó differenciált is tartalmaz.

Ötféle felszereltségi szint érhető el, a legjobb terepjárást a Trailhawk biztosítja, amely a Longitude verzióra épül. Rajtuk kívül ott a Sport, a Limited és a minden luxussal ellátott Overland. Az összes modellváltozatot kilenc sebességes automataváltóval szerelik, a belépő szintű autó ára 12 770 000 forint.

Motorok terén is találni újdonságot, mégpedig a kétliteres turbós benzinest, amely 400 Nm nyomatékot és 270 lóerőt teljesít. A dízeleket a 2,2 literes motorok képviselik, 150 és 195 lóerővel, a kisebbik dízel nyomatéka 350 Nm, az erősebb pedig 450 Nm-rel operál. A variálhatóságot mutatja, hogy az erősebbik dízel is elérhető 4x2-es hajtással és az automataváltó kombinációjával.

Benedek Attila

Fotó: Jeep

Kapcsolódó cikkek

Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor – Európai változat

A kisteherautó, ami minden is áthatol.

Jeep Gladiator

Jeep Gladiator – Az eladások fellendítője?

A legdögösebb kisteherautót mutatta be a Jeep