Néhány tipp, ami sokat emelhet ingatlan hirdetésed sikerességén
Kezdd a szöveges részt egy kérdéssel
Erre a trükkre reklámszakma szövegírói esküsznek. Az, hogy rögtön egy kérdéssel nyitsz az érdeklődők felé, a célja a másik fél figyelmének megragadása, és a figyelem felkeltése. Ráadásul ez olyan, mintha egy beszélgetést kezdeményeznél. Egyszerűen bevonod vele a másik felet.
A hirdetést olvasó ettől sokkal inkább érintettnek érzi magát. Trükk a trükkben, hogy említs meg néhány jellemzőt a kérdésbe foglalva. Például:
„Csöndes albérletet keresel kerttel egy barátságos környéken?”
Nyilván a célszemély erre rögtön igennel válaszolna. Ezzel gondolatban egyből elindul egy párbeszéd egy pozitív kezdéssel.
A példa felkeltheti a figyelmét olyan albérlőknek, akik idősebbek, de akár fiatal családosok érdeklődésére is okot adhat. Érdemes összegyűjtened a célcsoportod szempontjait, mert ezek ismerete megadja számodra azt a tudást, amivel könnyebben összeállítod a hirdetésed szövegét, a szövegben kiemelve azokat a kulcsszavakat, amire a célcsoportba tartozók felfigyelnek.
Mik is lehetnek ezek?
Családbarát, belvároshoz közeli, jó közlekedéssel, biztonságos, tágas, napfényes, stb.
Azok a fiatalok, akik szeretnének majd gyereket nevelni, és mindezt olyan környéken tenni, ahol nyugodtabbak a körülmények, felfigyelhetnek egy ilyen hirdetésre.
Tehát a cél - bármilyen korosztályt is célzol meg -, hogy gyűjtsd össze az ilyen, hirdetésedet célzó támpontokat és fogalmazd meg egy frappáns kérdésben.
Ha mondjuk nem albérletet adnál ki, hanem eladnád a lakásod, házad, más stratégiát kell követned. De más stratégiát kell követned akkor is, ha egy kertvárosban próbálsz egy családi házat eladni, ahhoz képest, mintha a belvárosban a bulinegyed közepén fekvő lakást. Gondold ki, milyen is az ideális új tulajdonos. Mi lehet fontos neki? Miben támogatja ezt az ingatlanod? Mit érdemes kiemelni a hirdetésben és a fényképeken?
A következő tipp az előzőnél említett „célcsoport”.
Ha pontosan tudod, kinek akarsz értékesíteni, az nagy segítséget jelent a hirdetési folyamatban. Ezt mi kihagyhatatlannak tartjuk!
Ne érezd úgy, hogy most be kell behatárolnod magad egy szűk rétegre! Gondolkozz olyan szegmentáción, ami a lakásos különböző előnyeiből származnak. Ha így teszel, és több hirdetést állítasz össze, mindegyik hirdetésed különböző csoportoknak lesznek megfelelőek úgy, hogy egyszerűen csak más-más jellemzőket emelsz ki a hirdetésekben.
A korosztály-célzás egy nagyon jó stratégia a gyors eladáshoz. Plusz a szöveg variálásán túl megdolgozhatod a hirdetési formát is. A fiatalabbaknak inkább a közösségi oldalakon hirdess, míg idősebb korosztályoknak a hirdetési oldalakon.
Ne írj litániát, röviden és lényegre törően fogalmazz!
A címsor legyen rövid, mert úgy hatásos. Ha azt látja a hirdetéseket átnéző látogató, hogy már címsorban több sort kell elolvasnia, inkább tovább megy a következő hirdetésre.
Jó trükk, hogy a rövid címsorban legyen ugyan információ is, de leginkább figyelemfelkeltő mondatot állíts össze. Olyasmi, ami piszkálni fogja, hogy vajon mi lehet ez.
A címsor után szövegben még számítanod kell olyan két-három mondatos bevezető szövegre. Itt már több konkrét információt említhetsz, de nem menj bele a részletekbe, csak a legvonzóbb jellemzőkbe. Utána az adatok felsorolása majd elmondja a többit.
Használj szépen elkészített fotókat
A megfelelően elkészített képek különösen előnyösek egy hirdetésnek. Az ember vizuális típus és szereti a szépet. A lakás bemutatása kapcsán a képek segítségével egyedivé emelheted az ingatlanod. Ha ehhez egy profi fotós kell, ezen ne spórolj, ha gyors eredményt szeretnél.
És végül még egy tipp: találd meg a megfelelő időpontot a hirdetésed megjelenésére
Sokat segíthet a hirdetésed látottságában, ha abba az időszeletbe fókuszáltatod a megjelenését, amikor a legtöbben nézhetnek rá. Ennek beállítása a Facebookon egyszerű, de ingatlan hirdetési portálokon a hirdetésed publikálásával tudod ezt állítani, azaz amikor rányomsz a közzétesz gombra, feltehetőleg akkor meg is jelenik a hirdetés az oldalon.
Tudd, hogy sokan szeretnek munkaidőben ingatlant nézegetni, szemben a hétvégével, és azon belül a vasárnappal.
Ha még nincs a fentiekben tapasztalatod, egy jó ingatlanhirdetést írni nem lesz egyszerű feladat, de ha betartod és alkalmazod ezeket a tippeket, jó eséllyel sikeresen ugrasz neki már az elején is. Kívánjuk, hogy a lakásod eladása vagy bérbe adása mielőbb sikerüljön és inkább kellemes emlék maradjon a folyamat.