Ford Focus bemutató – Motorok és váltók

A kék ovál még nem ült fel a hibrid expresszre, a villanyosított és a teljesen elektromos Focus később érkezik. Addig maradnak a hagyományos, de tiszta motorok és a velük társítható nyolcsebességes automataváltó.
Ford Focus - teszteltük!

A motor választék kivesézése előtt az utastérről és a felsorakoztatott kütyü arzenálról ejtünk pár szót. Aki ült az új Fiestában vagy az Ecosportban, annak ismerős lehet a műszerfal. A központi kijelzőn itt is a Sync III rendszer fut, a menürendszer angol nyelvű, a hazai piac kicsinységének köszönhetően sajnos nem várható a magyarítása. Szerencsére a menürendszer jól áttekinthető, gyors és jól kezelhető, aki rendelkezik minimális angol tudással az jól elboldogul vele.

A Ford érezhetően nagy energiákat fordított korábban is az elektronikai háttérre, ebbe az automata parkolástól kezdve sok minden bele tartozott. Az új Focus természetesen ezen a téren is igen erős.

Az egyik legérdekesebb dolog a kütyü vonalon a sávtartó azon képessége, hogy tudja érzékelni az út szélét, mikor a jobb oldalon nincs felfestés. Ez és a számtalan vezetési segéd jól jön a mai mezőnyben, mert autóválasztásnál ezek sokat nyomnak a latba. A kínált vezetési segédek száma igen széles és ezen a téren bőséges az autó alapfelszereltsége is.

Még az előző részhez egy picit visszakötnénk, mert a kombi méretei igen meggyőzőek és ebből következik, hogy miért kezdenek a kihalás szélére sodródni a Ford Mondeo és a VW Passat-féle testes üzleti autók: a kombi raktere 608 literes.. Az elfektetett hátsó ülésekkel ez a tér már 1653 literesre növekszik, így válik családi autóvá a Focus. Ez a méret már tényleg veszélyezteti az egy mérettel nagyobb járművek ligáját és a kihalni készülő egyterűeket is.

Motorok

A kék ovál szerencsére nem engedett a dízelek körül zajló hisztinek és nem pucolta ki az öngyújtós motorokat az új Focus európai kínálatából. Az 1,5 literes, friss fejlesztésű EcoBlue dízel 95 és 120 lóerős kivitelben, a flottás megrendelőknél és a sokat menő, takarékosságra vágyó magán vevőknél fog aratni. A kétliteres dízel tisztításához már AdBlue folyadékot kell tölteni a kék szélű tartályba, ez az erőmű 150 lóerővel mozgatja az autót.

Első pillanatra elszomorító, hogy csak három hengeres benzin motorokkal szerelik az újdonságot, de a teljesen átdolgozott, részterhelés esetén két hengerrel üzemelő ezres turbómotor jó belépőnek. A forgalom ritmusát lehet vele tartani és jól is mehet, de a Svájcot megcélzó családi kirándulást, négy fővel és sok csomaggal biztos meg fogja érezni a kis motor belépő és a középső kivitele.

Az alapot a 85 lovas jelenti, utána következnek a 100 és 125 lóerős változatok. A jelenlegi benzines csúcsmodell az 1,5 literes, EcoBoost jelenti 150 és 182 lóerős verzióban. Ezt a teljesítményt háromhengeres, turbós motorból préselték ki.

A 120 lóerő fölötti autóknál érhető el a Ford saját fejlesztésű, nyolc sebességes automataváltója. Ez a váltó a hagyományos automata, nem a ma divatos dupla-kuplungos. A leírások szerint nincs gondolkodás, a váltások simák, ez a váltó jól illik az autó csendességéhez, nyugisságához. A szintén teljesen friss fejlesztésű a kézi kapcsolású váltó is, ezen a téren szerencsére sose volt gond a Fordnál.

A leírások és az első tesztek tapasztalata szerint, a Focus visszatért az első generáció által meghonosított, élvezetesen vezethető, jó technikával szerelt, sportosabb vonalhoz. Ezt a piac is díjazni fogja.

Benedek Attila

Fotó: Ford

Kapcsolódó cikkek

Jeep Wrangler

Új Jeep Wrangler – Vagányságból jeles

Az új Wrangler minden téren fölülmúlja az elődjét

A legvonzóbb régi autó márkák, amiket érdemes megismerni

A legvonzóbb régi autó márkák, amiket érdemes megismerni

A régi autók világának varázsa sok autórajongót vonz világszerte. Ezek az autók nem csupán közlekedési eszközök, hanem történelmi műalkotások is, amelyek megőrzik az elmúlt évek designját és technológiáját.

Hogyan szállítsunk könnyedén az autónkkal kerékpárt?

Hogyan szállítsunk könnyedén az autónkkal kerékpárt?

Egyre több család kerekedik fel, hogy biciklitúrákat tegyen.