Szakítsd félbe a kínos csendet! Csevej-gyorstalpaló szűkszavúaknak

Rémálmaidban sem kívánod magadnak, hogy véletlenül egy liftben kelljen utaznod egy kollégáddal? A z ég kíméljen meg attól, hogy összefuss a villamoson egy régi osztálytársaddal? Ha a hideg kiráz a csvegés gondolatától is, a legjobb helyen jársz.
Nincs több kínos csend, ha kipróbálod ezeket a technikákat
 

Vannak emberek, akik a csevegés gondolatától is heveny gyomorproblémákat kezdenek magukon tapasztalni, a szédülésről nem is beszélve, ami akkor jelenik meg, ha váratlanul egy régi ismerősbe botlanak mondjuk a buszmegállóban. Teszetosza ügyetlenkedés, az idő pedig mintha ólomcipőben járna. Mégis mi a fenét mondj neki? Legszívesebben megfutamodnál, mert inkább választod a kétszer olyan hosszú utat a munkába, csak ne kelljen vele egy felszínes beszélgetést folytatnod?

Mivel néha nem lehet nem észrevenni a másikat, ahogy elmenekülni sem a kommunikáció elől, jobb felvértezni magad az ilyen esetekre, és néhány kommunikációs sémát begyakorolni, hogy legközelebb ne szenvedj annyira, ha összefutsz egy másik emberi lénnyel.

Ha egy eseményre próbálod felkészíteni magad, akkor van időd gyakorolni kicsit. Ilyenkor szoktasd magad a gondolathoz, hogy emberekkel fogsz beszélni, semmilyen bántódásod nem esik majd emiatt, akár még örülnek is majd, hogy nem nekik kell megtenni az első lépéseket. Ha ilyen alkalomról van szó, érkezz időben, hogy megszokd a környezetet, felmérd a terepet, hogy ezekhez mérten tudj tevékenykedni. Nyugodtan kezdeményezz beszélgetést, de ne görcsölj ezen mereven, nem létfontosságú rögtön cirádás körmondatokkal szórakoztatnod mindenkit, az is elég, ha nem kulcsolod össze a karodat és teszed keresztbe a lábaidat, miközben háttal ülsz mindenkinek. Ha netán valaki megszólít, akkor sem nyílik meg rögtön a föld alattad, próbálj a környezetedből ötleteket meríteni. Beszélj a helyről, ahol vagytok, az illetőről, aki meghívott, az esemény pontjairól, amin vagytok. Azzal sem lőhetsz mellé, ha érdeklődsz beszédpartnered felől, hogy például neki mi a véleménye a várható bemutatókról, hogy tetszik neki a menü, látott-e már ilyen bárpultot, stb. Légy nyitott, de ne vidd túlzásba a kérdezősködést, se a magadról való információmegosztást. Légy kedves másokhoz, de magadról sem feledkezz meg, ha sikerült túlélned a beszélgetést, jutalmazd meg magad másnap egy jó filmmel. Értékeld, hogy sikerült lépéseket tenned.

Ha váratlanul ér a sokk, és hirtelen kell szerepelned valaki előtt, de legalábbis te így érzed, akkor is érdemes a fentiek alapján eljárnod, azaz semleges, de közös pontokat keresned. Ha esetleg egy feltünő sálat visel a másik, ami nem mellesleg tetszik is neked, tedd szóvá! Nyugodtan bókolj, persze ne ess túlzásokba. De például egy rövidebb liftezést egy ilyen beszélgetés teljesen kitölt, pláne, ha esetleg elmeséli, hogy hol vette, ha netán te is szeretnél egyet...

Gondolj arra, hogy ha megtanulsz kérdéseket feltenni, akkor igazából már meg is tanultad az alapokat. Ha ne dj isten még mosolyogsz is, könnyen megtörheted a jeget. Ha ez elsőre túl soknak tűnik, koncentrálj csak arra, hogy próbálj olyan kérdéseket találni, amikre nincs jó vagy rossz válasz.

Kapcsolódó cikkek

Nincs több kínos csend, ha kipróbálod ezeket a technikákat

Szakítsd félbe a kínos csendet! Csevej-gyorstalpaló szűkszavúaknak

Ha nem vagy szószátyár típus, de legalább néha elkerülnéd a kínos hallgatásokat, az alábbi trükköket neked találták ki.

5 hétköznapi szokás, ami növeli a depresszió kockázatát

5 hétköznapi szokás, ami növeli a depresszió kockázatát

A mentális egészség nem vicc, éppen ezért kell ezzel is legalább olyan intenzitással foglalkozni, ahogy a testeddel.